Modtagere af DBU's Sølvnål

Kriterier, der skal opfyldes, for at DBU's sølvnål kan tildeles.

1. Den tildeles alene, når lokalunionens sølvnål er modtaget.
  2. Den kan tildeles ulønnede ledere og trænere, der har gjort sig særligt fortjent ved deres arbejde for fodbolden i en klub under DBU og DBU`s lokalunioner i samlet min. 25 år. Arbejdet tæller dog først fra det fyldte 15. år.
  3. Hvis der er tale om under 25 år, men over 20 års frivilligt arbejde kan disse suppleres med lederarbejde indenfor DBU`s organisation som medlem af en unions-/regionsbestyrelse
  4. Der i særtilfælde kan dispenseres fra ovennævnte.
    Som "særligt fortjent" arbejde accepteres eksempelvis ikke tid som medlem af et klubhus-, klubblad-, stadion-, og bankoudvalg.

Følgende hoved retningslinjer gælder. Eksempler på mulige modtagere:

Holdleder, Ulønnet træner, Bestyrelsesmedlemmer, Personer der sidder/har siddet i ungdoms-/senior-/sportsudvalg i klubben, Kampfordeler

Overrækkelse

Foretages af DBU Bestyrelsesmedlem eller bestyrelsesmedlem i DBU`s lokalunioner.  Der medfølger udover nålen et diplom, DBU Partoutkort og et officielt brev fra DBU. Nålen må kun bæres af indehaveren.

Fra Hadsund Boldklub har følgende modtaget DBU´s Sølvnål:

2009 - Peter Kristiansen

1991 - Eigil Kristensen